12 oktober

12 oktober 2018 - Sossusvlei, Namibië

We vertrekken rond 6.15 uur met een ontbijtpakketje naar de Sossusvlei, rond 6.50 uur arriveren we bij de entree. De zon komt op en kleurt de bergen prachtig rood. Bij Duin 45 stoppen we en lopen we een behoorlijk stuk het duin op.

We rijden  verder naar het einde van de weg en daar begint een zandweg van 4 km naar de Dead Vlei. De auto van Peter komt vast te zitten en trekken de auto met vereende krachten los. Een klein stukje verder komt de 2e auto vast te zitten, deze komt los door de versnelling in de achteruit te zetten. De rest van de weg gaat prima met de beide 4WD’s.

Vanaf het parkeerterrein wandelen we naar de Dead Vlei, inmiddels is het 34 graden. De versteende bomen met de duinen erachter is zo schitterend om te zien!

We rijden weer terug naar de ingang en bezoeken Sesriem Canyon, de rivier de Tsauchab heeft hier een spectaculair diep ravijn uitgeslepen.

Onderweg zien we spiesbokken, impala’s, struisvogels en springbokken.  ‘s Middags maken we er een zeer luie middag van aan het zwembad met op z’n tijd een drankje.

Wat hebben we weer genoten van deze dag! We zijn weer talloze foto’s rijker.