14 oktober 2018

14 oktober 2018 - Swakopmund, Namibië

Just another day at the office? Not quite!

We hebben allemaal toch redelijke reiservaring, maar Namibië blijft ons verbazen. Onderweg zien we een stoffig en droog land, en heel weinig vuil, afval en vrijwel nergens plastic troep. We verwachtten anders.

Ook Swakopmund, waar we vandaag zijn, is schoon en goed georganiseerd. Als stadje/dorp niet erg interessant, de oceaan des te meer.

Voor vandaag regelden we daarom een ‘zee-excursie’. Ons werden zeeleeuwen, pelikanen en dolfijnen beloofd. En die kregen we!

Zeeleeuwen in honderdduizenden exemplaren zelfs. Zonder natuurlijke vijanden gedijt de populatie een beetje te goed, de overheid moet regelmatig ingrijpen om de overbevolking te beperken.

Aan boord kregen we bezoek van een paar pelikanen en een zeeleeuw. Wellicht een beetje circus-gehalte maar het leverde mooie foto’s!

‘s Middags flaneerden we met verbrande koppies vanuit onze prachtige lodge over een mooi aangelegd pad langs zee naar het centrum van Swakopmund. We moesten immers de plaatselijke brouwerij even testen.

De dag besloten we in stijl: eten in een lokaal restaurantje in een township van Swakopmund. De moedigen onder ons bestelden wormen en pens. De minder moedigen een beef stew, waar achteraf ook wel enige moed en doorzettingsvermogen voor nodig bleek.

Het eten werd een belevenis door een onverwachte treat in de vorm van een a capella groepje dat met veel enthousiasme een aantal liedjes voor ons zong. Misschien niet al te professioneel, maar juist daarom zo leuk en bijzonder.....