19 oktober-reisdag naar Opuwo

19 oktober 2018 - Opuwo, Namibië

Vandaag reizen we door naar onze lodge in Opuwa, het is zo’n 225 km rijden. De koffers worden ‘s ochtends naar de auto’s beneden gebracht en op dat moment ziet Hennie een zwarte neushoorn op grote afstand, hij loopt statig richting de drinkplaats die dicht bij de lodge ligt. We rijden er snel naar toe en we zijn nog op tijd om hem op te wachten. Wat een machtig gezicht, eerst loopt hij naar de modderpoel en daarna naar de drinkplaats.

We rijden verder naar een andere drinkplaats, daar zien we een kudde olifanten met een jonkie, giraffen, zebra’s, spiesbokken en struisvogels. Alweer een cadeautje!!

Als we Etosha verlaten, rijden we over een kaarsrechte weg van ongeveer 181 km naar het noorden. Er is weinig te zien en de weg is zelfs een beetje saai, op de weg staan zo nu en dan een stelletje koeien en geiten. Eindelijk komen we aan in Opuwo, het is een zeer levendig stadje.

We rijden door naar onze lodge op de berg, wat een verademing, alweer een prachtige stek. We liepen een beetje achter met onze verhalen, maar we hebben hard gewerkt om het blog weer up to date te krijgen!

1. Vera:
    19 oktober 2018
    Wat een avoturen!
    Liefs uit het Geleen!
  2. Marlies Steenland-Boesten:
    19 oktober 2018
    Super wat een reis, geniet ervan dikke X