Zo 22 oktober reisdag van Ugula homestead > Etosha oost

22 oktober 2018 - Etosha, Namibië

Nieuw verblijf voor 3 nachten Camp Halali

Na een super leuk verblijf bij de Upula homestead lodge, een avond diner bij kaarslicht omdat door de regen de stroom is uitgevallen, te hebben afrekent en een bijdrage in het ontwikkelingsfonds voor het naaiatelier te hebben gestort worden we na een fotoshot door het voltallige personeel uitgezwaaid. Vandaag ongeveer 280 km te gaan, de reis gaat door het druks bewoonde deel van Nanibie, wel 1,2 miljoen bewoners dat is ongeveer 50% van de totale populatie en dat in een land dat ruim 20x Nederland is. Al snel komen we op een asfalt weg en naderen we stedelijk gebied. De bebouwing en het leven concentreert zich langs onze doorgaande weg van ruim 120 km. We ervaren voor het eerst sinds dagen weer stoplichten, langs de weg is het een geordende Afrikaanse chaos een wirwar van borden en met de maximale snelheid van 60 km per uur lijkt de “ stad” eindeloos. Na 3,5 uur rijden komen we bij de noord/oost gate van Etosha park, hier weer de onbegrijpelijke papieren rondslop even verder een controle post van de politie . Meneer raakte enigszins geïrriteerd omdat we parkeerde naast het gebouw en niet bij en virtuele lijn waar meneer passief opgesteld stond. Meneer wilde de auto en rijbewijs controleren , de controle van de auto was blijkbaar gericht op plastiek tasjes die verboden blijken te zijn in het park. Na de politiepost komen we in een eindeloze vlakte met grof gras en komen we de eerste dieren weer tegen waaronder een manke Gnoe. We missen op onze rit van rond de 100 km in het park de betaallokatie van de Parkpermit. Bij de receptie van het Halali park krijgen we 4 huisjes verdeelt over het park , ons commentaar hierop wordt uiterst onvriendelijk afgepoeierd. Mevrouw negeert ons verder en richt zich op de volgende klant. De huisje zijn matig en het (staats) personeel weinig klant gericht. Ok dus maar even slikken, we hebben nog maar net de borrel ingeschonken en onze gids Ignatius die we al van onze gamedrive konden aan de west kant en waarmee we toen voor 23 okt een deal hadden gemaakt voor een gamedrive meld zich. Morgen Gamedrive om 06:45, Pfff. Het restaurant niet bijster gezellig, doch de gemarineerde springbok was FANTASTISCH!