Donderdag 25 oktober

25 oktober 2018 - Grootfontein, Namibië

Van Etosha naar Grootfontein.

Vanmorgen rijden we door Etosha, we zien de dieren die we eerder hebben gezien zoals zebra’s, giraffen, springbokken, gnoes en als bonus een rennende hyena. Om vijf voor twaalf verloopt ons entree bewijs en we verlaten Etosha met enige weemoed. Een prachtig National Park waar we dagenlang met veel plezier hebben rondgereden.

We rijden naar het zuid oosten. Op zoek naar een grot komen we op een toeristische route terecht waar we een veel groener en gevarieerder stukje Namibië zien. Hier zijn een aantal grote boerderijen gevestigd die veeteelt (koeien en geiten ) en akkerbouw op serieuze schaal bedrijven. We arriveren aan het eind van de middag in Peace garden Lodge. De Lodge heeft 20 huisjes die in  traditionele vorm gebouwd zijn. Het welkom is warm, de eerste indruk doet leuk aan maar bij nader inzien is het wat vergane glorie. Anja heeft in eerste instantie geen verlichting, krijgt een ander huisje waar het toilet niet goed werkt en de tl lamp in de badkamer met kunst en vliegwerk aan te wrijven is. In onze kamer staan alle stoppen door bij het uitdoen van een lampje. Smorgens stroomt het warme water buiten uit de boiler in plaats van uit de douche. Dit is ook Afrika: ooit mooi opgezet maar geen onderhoud of probleem oplossend handelen.