Vrijdag 26 oktober 2018: Kuifjes in Afrika

26 oktober 2018 - Grootfontein, Namibië

Meer specifiek: Kuifjes in Namibie

Onze reis krijgt steeds meer het gehalte van een avonturenboek. En soms zelfs een avonturenstrip. We reizen van het ene hoogtepunt naar het andere. De Afrikaanse sterrenhemel en avondlicht zijn onovertroffen, de dierenwereld en ander natuurschoon soms overweldigend.

En daarnaast zijn we geïntrigeerd door de Afrikaanse ‘way of life’. Het woord Onderhoud staat ergens achter in het woordenboek, en repareren heeft een iets andere definitie dan bij ons. En tegelijkertijd zien we ook streven naar ontwikkeling en vooruitgang en ontmoeten we lieve en aardige mensen in een (vanuit ons perspectief) soms uitzichtloze situatie, die men min of meer lijdzaam lijkt te accepteren.

Vandaag een soort rustdag. De medewerkers van de lodge hebben echter een iets andere opvatting over comfort en rust dan wij 🤭. De ligbedden bij het zwembad zijn erbij ingeschoten en het volume van de muziek uit de bar is min of meer geschikt voor een vol stadion.

Als alternatief wilden we graag wat wandelen om de autokilometers er een beetje uit te lopen. Dus op naar een bezienswaardigheid: de grootste meteoriet ter wereld (claimt men hier). Leuk om te zien en de wandeling er naar toe was maar liefst 50 meter....

En om ons avontuur echt spannend te maken: vanochtend viel een zwarte mambo uit een boom, dicht bij de ingang van het restaurant. Voor alle duidelijkheid: de meest giftige en dodelijke slang in Afrika. Na een beet ben je in 5 minuten dood. De slang was een klein (jong) exemplaar maar de medewerkers waren behoorlijk in paniek en sloegen hem met scheppen en stokken dood.

‘S middags ging een aantal van ons nog even naar het dorp Grootfontein, waar Peter danste met een aantal inwoners. Afgezien van het feit dat Peter een iets ander ritme aanhield dan de andere dansers, werd zijn bijdrage zeer gewaardeerd 😂😂

1. Jennifer Blom:
    Wat een belevenis weer!
    Indrukwekkend al die dieren maar die slang brrr! Wel super gaaf!
    Geniet er nog van met elkaar en lieve Wilma wij missen jou liefs van mij en de guppies!
  2. Marjolijn:
    Never a dull moment !
    Interessante verhalen weer,
    Ga zo door:)
  3. Gerda Deibert:
    26 oktober 2018
    Lieve Peter en Wilma wat een fantastische reis maken jullie. Zo leuk dat jullie dit met ons delen, wij genieten van de leuke verslagen. Nog heel veel plezier met elkaar. Ben benieuwd naar de foto’s.
    Lieve groetjes van Sjoerd en Gerda
  4. Loes:
    26 oktober 2018
    hoi allemaal!!! leuk om jullie af en toe even allemaal op de foto te zien!!! en te zien dat het nog steeds GOED GAAT met jullie!!!
    wat een belevenissen!!!
    eerst dat ''special insect'' en nu die slang!!! [ik ben alwéér blij dat ik veilig op de bank zit met Puck]