31 oktober 2018 - nieuwe herinneringen maken

31 oktober 2018 - Windhoek, Namibië

Reizen is het maken van nieuwe herinneringen. Opdoen van indrukken, leren en ervaren. En dat hebben we gedaan!!

Met volle teugen genoten van een mooi land, van bijzondere slaapplekken, leuke en lieve mensen en een fantastische vriendschap. Wat weemoedig constateren we dat de tijd is omgevlogen. We gaan vandaag weer naar huis! Ook fijn hoor, maar het zal even schakelen worden.

Gelukkig krijgen we daar alle tijd voor...

We vertrekken bijtijds vanuit het Daan Viljoen Park richting Windhoek. Even de sfeer proeven van de hoofdstad van het land voordat we naar het vliegveld rijden. Een gigantisch contrast: een (niet al te grote) moderne en schone stad in een land dat vooral uit platteland bestaat en waar de meeste inwoners het echt arm hebben. Opnieuw worden we geconfronteerd met iets dubbels. We willen graag in dit land zijn maar ervaren daardoor ook extra sterk onze bevoorrechte positie.

Na Windoek rijden we naar het vliegveld. De auto afleveren kost bijna anderhalf uur. Maar dat is nog niks vergeleken bij het inchecken en de douane. Dat KLM een iets ander type en groter vliegtuig inzet dan verwacht, gooit de hele organisatie van de Namibische luchthaven vreselijk in de war. Automatiseren en vooral improviseren en organiseren lijken wat veel gevraagd. En op competenties als vriendelijkheid en klantgerichtheid is beslist niet geselecteerd.

Gelukkig komt het allemaal goed en hoeven André, Wilma en Anja niet in Luanda het vliegtuig uit, zoals de instapkaarten suggereerden. Een remarkable afsluiting van een bijzondere reis

1. Egon:
    1 november 2018
    Wat een geweldige reis en een geweldige ervaringen hebben jullie opgedaan. Geniet ook van de terugreis. Wij hopen de verhalen ook zelf te horen bij terugkomst.
  2. VriendeninNamibie2018:
    2 november 2018
    Hi Egon,
    Het was een prachtige vajantie, we spreken elkaar volgende week weer.
    Groetjes, Hilda