tweede dag Otjiwa Safari Lodge

28 oktober 2018 - Okonjima Nature Reserve, Namibië

Vandaag mochten wij in de ochtend van uit onze vrijstaand huisje, nog liggend op bed, uitkijken over het dal. Een bewegend schilderij, wat een start van de dag!

Douchen en op naar het late ontbijt (8:30 uur), de gastvrouw begroet ons met een lach en merkt op dat wij het ook een lunch mogen noemen. (Waarschijnlijk zijn ze hier gewend om vroeg op te staan !)

Na de “lunch” gaan wij (Anja besluit voor wat “quality time” alleen en blijft aan het zwembad een boekje lezen) vanuit de Lodge naar beneden wandelen. Een trip van 4,5 km.

De dieren die wij zien hebben ons allang in de smiezen en vluchten al snel alle kanten op, buiten ons gezichtsveld. Toch wel bijzonder dat veel zwaardere dieren, gemsbokken kudu en giraffen, angstig plaats voor ons maken.

Peter en Wilma willen nog iets verder en lopen naar een water plaats, terwijl de rest van de groep naar de Lodge  omhoog wandelt.

In het huisje aangekomen kijken wij, onder het genot van een zelf gemaakte kop koffie, weer over het landschap uit en zagen wij na een tijdje Peter en Wilma terugkeren.

In de middag splitst de groep zich op. Sjir, Hilda, Hennie en Andre gaan met de auto naar een meer beneden, zo’n 8 km van de Lodge om nog wat dieren te spotten. Vanuit de auto gaven struisvogels, gemsbokken, wilde zwijnen, dikdik’s en springbokken een voorstelling en bij het meer aangekomen, namen de lepelaars, pelikaan, reiger en eenden dit voor hun rekening.

Terug bij de Lodge waren Anja, Peter en Wilma aan de lunch begonnen en bestelden wij hetzelfde.

Hierna naar het zwembad, uitrusten van de zware dag!

Met de beheerders van de Lodge wordt voor morgen ochtend een “Rino drive” afgesproken, dat wordt 06:00 uur klaar staan!

Hennie, Anja en Andre besluiten wijselijk de zonsopkomst in hun bed af te wachten. Tenslotte worden er tijdens de “drive” foto’s gemaakt! Prima om deze tijdens het ontbijt te bekijken!

Eind van de middag zitten wij aan of in het zwembad met prachtig uitzicht over de lager liggende omgeving.

Maureen (de beheerder) is de gehele middag bezig in de keuken om vanavond weer een prachtig diner te verzorgen, de geuren komen ons nu al te gemoed.

Even opfrissen in onze huisjes en daarna voor een drankje en “sundowner” weer naar het zwembad, om daarna te gaan genieten van het drie gangen diner.