30 oktober 2018 - “Wie leeft, ziet veel. Wie reist, ziet meer.” – Arabische uitdrukking

30 oktober 2018 - Windhoek, Namibië

Vandaag de laatste dag van onze geweldige reis door een prachtig en indrukwekkend Afrikaans land. Morgen gaan we weer naar huis.

We zijn in het Daan Viljoen Nationaal Park, opnieuw in een mooie lodge en een bijzondere omgeving (dicht bij Windhoek). Ieder van ons heeft behoefte om op zijn eigen manier alle indrukken en belevenissen te verwerken. Peter, Wilma en Hilda maken een wandeling van zo’n 10 km (en Peter daarna nog een 3-km rondje). Hennie en Andre lopen ruim 3 km en Anja en Sjir ’reboesten’ met een boek bij het zwembad.

In het park zien we bavianen, wrattenzwijntjes, een paard, een struisvogel, springbokjes, etc. Een rustige en heel warme dag eindigt met een fijn ‘laatste avondmaal’.

Omdat we ‘s avonds niet door het park mogen lopen ivm slangen (zegt men) rijden we met de auto terug van het restaurant naar onze huisjes (100 meter 😁) en knallen bijna tegen een gnoe aan. Het beest sprong op 10 cm voor onze wielen. Om van de schrik te bekomen moesten we de wijn en whiskey 😊 maar opmaken.

De ruim 3 weken zijn omgevlogen. Wat een rijkdom om dit met elkaar te mogen meemaken!

1. Ruud en Riek Giling:
    1 november 2018
    Goede reis morgen ook wij genoten van jullie verhalen en behouden thuis
    Groeten Riek en Ruud