Woensdag 17 Oktober

17 oktober 2018 - Damaraland Camp, Namibië

Vandaag hebben wij Medisa Lodge verlaten.

De auto hebben wij gisteren omgeruild voor auto met een kwart tank diesel, wat te weinig was om de trip van vandaag te voltooien. Dus wat “site seeing” plekjes in de buurt bezoeken en tanken bij een naburig vliegveldje.

Op de route lag een national park met basalt “orgelpijpen” alwaar bij met een verplichte gids langs mochten lopen. Prachtige verticale staanders, welke door vulkanische activiteit ontstaan waren.

Hierna op zoek naar het vliegveld waar wij de nodige diesel konden tanken.

Voordat wij hier aan kwamen zagen wij een super-de-luxe Lodge, volgetankt en wel gingen wij hier, met een prachtig uitzicht, koffie drinken en de daar aanwezige rotstekeningen bekijken.

In Twijfelfontein (de bron aldaar gaf een twijfelachtige hoeveelheid water) was een park met rotstekeningen. Hier lieten wij ons door een gids (afstammeling van de bosjesmannen) rondleiden. In het zandsteen waren 2400 tot 6000 jaar geleden met kwartsstenen gravures gemaakt (dieren, plekken van waterputten) d.m.v. deze tekeningen werd door de ouderen les gegeven aan de jonge generatie. Tevens was in de verte “wave rock” te bewonderen (een overhangende rots in de vorm van een leeuwen bek).

De excursie liep door de welbespraakte gids wat uit, waardoor wij in een race tegen de klok nog net op tijd in het kamp (dolomite Lodge) om zeven uur ‘s avonds aan kwamen

Hierna direct naar het restaurant om kudu te eten (heerlijk)