15 okt 2018 Reisdag naar Damaraland Twyfelfontein. Verblijf Madisa camp.

15 oktober 2018 - Damaraland Camp, Namibië

Route ongeveer 270 km 75 langs de Skeleton Coast grotendeels asfalt tot Hentiesbaai even wat lunch shopping gedaan en daarna naar het noord/oosten, 1e 100km land inwaarts, saai oneindig zand landschap, hierna weer de wasbord gravelroads. Langzaam veranderde het landschap meer kale boompjes, (in de Africaanse winter, mei tot july zijn ze groen) en de ongelofelijke bergen van lose stenen. Lunchstop bij Brandberg. De berg die onze gloeilampen in vroegere tijden van wolfraam heeft voorzien en veel bijzondere steensoorten bevat en fraaie relefs vertoond. Op het laatste stuk geconfronteerd met een motormanagement waarschuwing en gereduceerd motor vermogen, toch zonder serieuze problemen ons safari camp Madisa bereikt, receptie autoverhuur laten bellen, waarna we de mededeling kregen morgen; komen ze vanuit de luchthaven (minimaal 6 uur rijden) een andere auto brengen. Madisa blijkt een spookjes locatie, ieder tent zijn eigen buiten afgeschermde badkamer met hemelview, om de 100m een tent verscholen met uitzicht op de dessert. S'avonds diner, gekookt bij open vuur, en nog flink nagebabbeld met nieuwe Italiaanse en Vlaamse vrienden. Enigszins gespannen in het werklijk pikkedonker naar de tent voor koude nacht waker wordend met een zonsopgang die niet te verwoorden is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl