Donderdag 11oktober

11 oktober 2018 - Sossusvlei, Namibië

We beginnnen de dag met een ontbijt in de buitenlucht. Onze huis impala begroet ons samen met een vrouwtjes struisvogel. Peter weet de impala te verleiden op het terras. Met weemoed vertrekken we uit de Auas Lodge, een prachtige plek. We rijden door het gebied en zien bavianen, giraffen en een troep Kaapse gieren die een kadaver delen.

De reis is vandaag lang, 340 km, over typisch Namibische gravelwegen: vol hobbels en elke auto zorgt voor een stofwolk. Alles trilt los, gelukkig blijkt mijn heup stevig vastgezet te zijn. De auto’ s zijn super, Toyota Landcruisers, echt stoere auto’s wariness her goed ridden is. Na ruim 5 uur rijden komen we aan in de little sossuslodge, gelegen aan de weg naar de sossusvlei, waar de bekende rode duinen op ons wachten. Het is warm en stoffig, gelukkig is ook hier een klein zwembadje😁.  Aan het eind van de middag gaan we met een lokale gids een zogeheten sundowner doen. We rijden over de vlakte en zien totaal twee Rupert quarants en een groot nest van de wevervogels. Verder vermaakt de gids ons met verhalen en rijdt ons de steile berg op, boven zien we met een hapje en drankje de zon ondergaan, echt prachtig om mee te maken.