21 oktober van Opuwo naar

21 oktober 2018 - Onguma, Namibië

Vandaag 21 oktober van Opuwo naar Ongula gereden. Na een luie ochtend met ontbijt en lekker chillen op het terras reden we ongeveer 300 km door veeteeldgebied. Net zoals alle dagen wisselde de lanschappen zich snel af. Heuvels met struiken, steppen met veel gras en af en toe struik, een kalkachtig gebied uiteindelijk kwamen we in een landschap met veel palmen terecht.

Onderweg hebben we een Namibische regenbui getrotseerd we hadden wel 4 regendruppels op de voorruit. Dit deel van Namibië is het meest dichtst bevolkt met 1,2 milj. inwonersLangs de weg zien we om de kilometer een homested met soms strooie hutjes en soms erg mooie moderne gebouwen.

Onze lodge is onderdeel van een Homestead , in een Homestead wonen maximaal 15 personen. Deze familie heeft de lodge opgezet.

Peter, Hennie en Hilda werden rondgeleid door de Homestead en kregen uitleg over het pottenbakken, de school waar de kinderen extra lessen kunnen volgen, zoals computerlessen en hospitality om in de lodge te kunnen werken. De Homestead was bezig met het opzetten van een naaiatelier, de apparatuur komt eerdaags van een Zwitserse sponsor. Momenteel wordt er nog naar een sponsor gezocht voor het aanschaffen van zonnepanelen. Veeteelt en landbouw is eveneens erg belangrijk voor de Homestead. In de lodge is een klein winkeltje met artikelen die door de bewoners gemaakt zijn, de opbrengsten hiervan komen meteen weer ten gunste van de Homestead.

s'Avonds kregen we een traditioneel Namibisch gerecht. Als voorafje een verrassend frisse graansalade. Het hoodfgerecht bestond uit: porrage, kip, wilde spinazie, witte bonensaus, mupane wormen en gebakken aardappeltjes. Als toetje krejen we een klein pannenkoekje met ijs.
Het was weer een mooie dag!

1. Ruud en Riek Giling:
    22 oktober 2018
    Hall Wilma en Peter&reisgenoten

Vast bedankt voor jullie verhalen het is heel leuk om op deze manier kennis te maken met een voor ons alleen van naam bekend land een ervaring die niemand jullie meer afneemt.Nog veel reis plezier en een behouden thuiskomst
  2. Wil v.d. Horst:
    22 oktober 2018
    Lees met veel plezier de reisverhalen vind ik heel indrukwekkend . Lijkt of de tijd stilstaat en toch2018 veel groeten
  3. Paul Haenebalcke:
    26 oktober 2018